Cheratôxi solare

Questa pàgina a l'é scrîta in léngoa zenéize
Da Wikipedia
ZE
Questa pàgina a l'é scrîta in léngoa zenéize
'Na forma de cheratôxi solare inte 'na man

A Cheratôxi solare a l'è unna forma de ipercheratoxi de origine solare da pelle: a l'è unna lexion pre-cancerosa displastica che a pö evolve in te unna forma maligna (carcinoma spinocellulare); pe via da poscibile evolusion a vegne ciammä precanceroxi e no tumô benigno.

Descriçion[modìfica | modìfica wikitèsto]

Epidemiologia[modìfica | modìfica wikitèsto]

Molto ciü diffusa in te personne con pelle ciæa, l'etæ de maggiô diffüxion a l'è dä quarta decade in poi. Fra i fattoî de rischio gh'è a prezensa de efelidi: unna correlasion genetica a no l'è següa ma sotto attension da letteratüa. E zone ciü a rischio son o dorso de man e i padiggioin de oege.

Eziologia[modìfica | modìfica wikitèsto]

A causa a l'è l'espoxision continua ä lüxe do , che a pö causä unn'atra forma scimile: a cheilite solare o cheilite attinica. Pö esse presente anche un'infesion virale da Papilloma virus.

Morfologia[modìfica | modìfica wikitèsto]

Lexion a aumentou potensiale proliferativo, displastico, con svilüppo do strato corneo paracheratoxico. Presenti atipie in to strato basale. Existe de forme ciü iperplastiche, atre ciü infiammatoie. A proliferasion, comunque, a no passa ao de là da membranna basale. Ghe pö esse di aree de acantolixi (de vescicolasion). A cheratôxi a pö esse associä a elastoxi solare.

Manifestasioin cliniche[modìfica | modìfica wikitèsto]

O diametro da massa o l'è de dimenscioin piccinne (solitamente 1-2 mm), se nottan de iperplaxie. Anche se se dovesse svilüppä a forma maligna diffiçilmente s'ha de metastaxi. A crescita a l'è lenta.

Diagnoxi differensiale[modìfica | modìfica wikitèsto]

Diverse son e patologie co-e quaæ va fæta unna diagnoxi differensiale:

- Carcinoma basocellulare
- Lupus eritematoso discoide
- Cheratôxi seborroica

Terapia[modìfica | modìfica wikitèsto]

Son diversci i trattamenti poscibili soviatütto quande a neoplaxia a l'è circoscrîta: crioterapia, laserchirurgia e diatermocoagulasion. Pe quante riguarda e somministrasioin de meixinne, in forma topica se dövia: imiquimod, tretinoina e 5-fluorouracile.

Da o punto de vista da prevension, e personne co-i öggi ciæi (i ciü esposti) pöen difendise con di appoxiti fotoprotettoî.

Bibliografîa[modìfica | modìfica wikitèsto]

Colegaménti esterni[modìfica | modìfica wikitèsto]