Fixica

Questa pàgina a l'é scrîta in léngoa zenéize
Da Wikipedia
ZE
Questa pàgina a l'é scrîta in léngoa zenéize
Varri fenomeni fixichi

A Fixica (da o grego Physis, che vö dï Natüa) a l'è a scienza che a stüdia i fenomeni presenti in natüa. Ai tempi antighi se ciammava fixichi anche i stüdioxi de quelle disciplinn-e che, con l'aumento da conoscensa, sun ancö cunscideræ disciplinn-e a parte, comme a Biologia, l'Astronomia o a Chimica.

Definizion[modìfica | modìfica wikitèsto]

Fixica a l'è o stüdio di fenomeni da natua non vivente, in ti quæ no gh'agge importansa eccesciva e trasfurmaziuin de sustanse, ni i moti o e proprietæ di corpi çelesti. Se tratta de unna definizion un po' didattica e schemattica; segundo o pai de E. e G. Amaldi, esponenti da scöa romana de Via Panisperna, famosa pe di scienzati comme Orso Mario Corbino, Enrico Fermi, Ettore Majorana e Bruno Pontecorvo, in realtæ o solo moddo pe fäse un'idea seria de cose segge a fixica o l'è affrontâne o stüdio in moddo scistemattico.

Parti da fixica[modìfica | modìfica wikitèsto]

Sciübben che in te squæxi tutti i fenomeni intervegne ciù ambiti da fixica, che a no pö perciò esse cunsciderä a compartimenti stagni, pe pratiçitæ se suddividde o sö stüdio in ciù parti:

Ätri progetti[modìfica | modìfica wikitèsto]

Contròllo de outoritæLCCN (ENsh85101653 · GND (DE4045956-1 · BNF (FRcb11933127h (data) · NDL (ENJA00561121