Sterilizzazion

Da Wikipedia
Vanni a: Navegaçión, çerca

A sterilizzazion a l' è l' intervento ch'o l' elimina tütti i germi, compreixi i virus, presenti in te un ambiente o in te un materiale. Risültou da sterilizzazion a l' è l' asepsci, che scignifica letteralmente assenza de germi viventi.

Differenza fra sterilizzazion e dixinfeçion[Càngia | modifica sorgente]

A dixinfeçion a l' è invece unna sterilizzazion parziale, ch'a se limita a ammassä i microrganismi patogeni. De solito a se pratica cuntra un solo germe: presempio se in te un ambiente l' è stæto presente una personna corpia da tübercoloxi, a dixinfeçion che se faiä in te quello ambiente a l' aviä o fin de eliminä solo i batteri da tübercoloxi.

Mezzi de sterilizzazion[Càngia | modifica sorgente]

A sterilizzazion a se pö ottegnï con di mezzi chimici (esempio soluziuin de cloro, aldeide glutarica ecc.) ma de solito se preferisce i mezzi fixici, in quante razzunzen con ciù següessa ogni punto do materiale che vuemmo sterilizzä. Immaginemo de duvei sterilizzä un færo chirurgico: una soluzion chimica a pö no riescï a razzunze qualche canto da superfiçie, pe o fenomeno da tenscion superfiçiale; se invece o mæximo færo o vegne sterilizzou co-o calô, a temperatüa dexiderä a saiä razzunta da tütto o færo de mainea uniforme.

Mezzi fixici[Càngia | modifica sorgente]

Un primmo mezzo de sterilizzazion fixica a l' è a sciamma diretta, presempio quella de unna lampada a alcool, ch'a se presta a esse döviâ solo pe di oggetti piccin e no infiammabili.

Pe i færi chirürgici l 'è stæto molto döviou in passou o calö secco. Se utilizza di apparecchi, dïti stive a secco, rescädë elettricamente. Presenten o difetto che, essendo diffiçile ottegnï unna circolazion uniforme de l' aia cäda ao sö interno, razzunzen a sterilitæ solo con di tempi ciüttosto lunghi: almeno unn' oa a 160 °C. Ricordemmo che o batterio da TBC o resciste a lungo a 100 °C e çerte spore microbiche sopporten 140 °C pe unn' oa.

Molto ciù efficace o l' è l' uso do calö ümido. O vapô acqueo, zà efficace a 100 °C in sce i microbi ma no in sce e spore, a l' aumento da temperatüa e da prescion o riescie a ottegnï a sterilizzazion completa. Se dövia pe questo di apparecchi diti autoclavi. E autoclavi moderne, dao funsionamento automatico, permetten de impostä di valoî preordinæ de temperatüa e de prescion: de solito con 121 °C se sterilizza o contegnüo in te 32 menüti, con 135 °C in te 16 menüti.

Un atro mezzo fixico de sterilizzazion son i raggi ultravioletti, i raggi x e i raggi gamma, che dannezzan o DNA di batteri. A sterilizzazion mediante raggi a l' è döviâ suviatütto in te l' indüstria, essendo complicou manezzala in te de scituasiuin differenti.

Filtri[Càngia | modifica sorgente]

In ti laboratoi de microbiologia, çerti terren de coltüa comme o siero de sangue, che saieivan arruinæ da i scistemi visti in precedenza, vegnen fæti passä attraverso di speciali filtri che trattegnan i batteri. Va notou che questi filtri no fermen i virus.