Tundra: diferénse tra e verscioìn

Da Wikipedia
Contegnûo scasòu Contegnûo azónto
interprogetto, contròllo, fix
inmàgine, link, fix
Lìnia 1: Lìnia 1:
A '''Tundra''' a l'è unna de zone in te e quali se dividde a [[Tæra]] in base ä vegetasion. O nomme o ne vegne da un termine da lengua lappone.
A '''Tundra''' a l'è unna de zone in te e quali se dividde a [[Tæra]] in base ä vegetasion. O nomme o ne vegne da un termine da [[lengua lappone]].
[[Immaggine:Klimagürtel-der-erde-tundra.png|thumb|400px|Zone climatiche da tundra]]

== Descriçion ==
== Descriçion ==
Scientificamente o l'indica un territoio zeou tütto l'anno da 1 a 2 metri de profonditæ. Viçeversa a crosta in superfizie, meno spessa de 1 o 2 metri, a zea in inverno e a derzea in estæ, diventando unna möggia.
Scientificamente o l'indica un territoio zeou tütto l'anno da 1 a 2 metri de profonditæ. Viçeversa a crosta in superfizie, meno spessa de 1 o 2 metri, a zea in [[inverno]] e a derzea in [[estæ]], diventando unna möggia.


=== Vegetasion ===
=== Vegetasion ===
A vegetasion da tundra a l'è povia de speçie: zerbuin, licheni, graminacee, e erbe imparentæ con quelle de [[Arpi|Alpi]]: [[brügastro|brüghi]], sassifraghe, campanule, azalee, eccetera.
A vegetasion da tundra a l'è povia de speçie: zerbuin, licheni, graminacee, e erbe imparentæ con quelle de Arpi: [[brügastro|brüghi]], sassifraghe, campanule, azalee, eccetera.


=== Fauna ===
=== Fauna ===
Alce, caribù, bö muschiou, [[orso]], [[levre]], urpe, lô artico, etc.
[[Alce]], [[caribù]], bö muschiou, [[orso]], [[levre]], urpe, [[]] artico.


=== Diffüxion da Tundra ===
=== Diffüxion da Tundra ===
A tundra a se tröva lungo e coste artiche; in sce e Isoe Spitzberg; in sce i altopiani dell' [[Islanda]]; in sce e Alpi, suvia i 2600-2700 metri.
A tundra a se tröva lungo e coste artiche; in sce e [[Isoe Spitzberg]]; in sce i altopiani de l'[[Islanda]] e in sce e [[Arpi]] suvia i 2.600-2.700 metri.
<gallery widths="200" heights="200" perrow="4">
Immaggine:Kesugi Ridge landscape. Denali State Park, Alaska (28778975574).jpg|Denali State Park ([[Alaska]])
Immaggine:Bennett-Insel 4 2014-08-25.jpg|Bennett-Island - New Siberian Islands, ([[Rùscia]])
Immaggine:Tibet - Trek 2 - 32 plateau and some sun (150305984).jpg|A tundra e e Montàgne Nyenchen Tanglha ([[Tibet]])
Immaggine:Train to Nowhere - Nome, Alska (14460252291).jpg|''Train to Nowhere'' in sce o sciùmme Solomon, 1905-1906 (Alaska)
</gallery>
{{clear}}
{{clear}}
== Âtri progètti ==
== Âtri progètti ==

Versción de 07:44, 27 nov 2020

A Tundra a l'è unna de zone in te e quali se dividde a Tæra in base ä vegetasion. O nomme o ne vegne da un termine da lengua lappone.

Zone climatiche da tundra

Descriçion

Scientificamente o l'indica un territoio zeou tütto l'anno da 1 a 2 metri de profonditæ. Viçeversa a crosta in superfizie, meno spessa de 1 o 2 metri, a zea in inverno e a derzea in estæ, diventando unna möggia.

Vegetasion

A vegetasion da tundra a l'è povia de speçie: zerbuin, licheni, graminacee, e erbe imparentæ con quelle de Arpi: brüghi, sassifraghe, campanule, azalee, eccetera.

Fauna

Alce, caribù, bö muschiou, orso, levre, urpe, artico.

Diffüxion da Tundra

A tundra a se tröva lungo e coste artiche; in sce e Isoe Spitzberg; in sce i altopiani de l'Islanda e in sce e Arpi suvia i 2.600-2.700 metri.

Âtri progètti

Contròllo de outoritæLCCN (ENsh85138590 · GND (DE4061205-3 · NDL (ENJA00573523