Raggi gamma

Da Wikipedia
Vanni a: Navegaçión, çerca

I Raggi gamma sun una radiazion ionizzante, intendendo con questo termine a capaçitæ de ionizzä a materia, in mainea segge diretta che indiretta.

Origine[Càngia | modifica wikitesto]

Vegnen emissi da un nucleo atomico in seguito a un riaggiüstamento do sö contegnüo energetico. Questo riaggiüstamento o consciste in to passaggio da un stato eççitou ad un stato ciù stabile (de menô energia).

Massa e carega elettrica[Càngia | modifica wikitesto]

A radiaçion gamma a l'è composta da quanti do campo elettromagnetico. Se tratta de una radiazion priva de massa e de carega elettrica, a differenza di Raggi alfa e di Raggi beta. Questa caratteristica a l'ha comme conseguensa una maggiore capaçitæ de peneträ in ti materiali, sensa arrestase in te un spessô limitou. De conseguenza l'irradiamento gamma o l'è o ciù pericoloso pe i organismi viventi: o l'è ciù diffiçile da schermä e o razzunze anche i organi ciù profondi, zà con energie basse.


Energia[Càngia | modifica wikitesto]

L'energia di raggi gamma a dipende dall'isotopo emittente. Dunca da a conformaçion do spettro de energia ottegnüo l'è poscibile identificä quæ radioisotopo o l'ha generou i raggi.