Ögiô magicô

Questa pàgina a l'é scrîta in léngoa zenéize
Da Wikipedia
ZE
Questa pàgina a l'é scrîta in léngoa zenéize
Valvola Siemens EM84 Ögiô magicô
EM84 in funçion

L'ögiô magicô a l'è unna speciale valvola termoionica che a realizza a proieçion de un settore lüminoso in sce a superfiçie laterale do tübbo, oppure in sce a cupola, permettendo a rappresentaçion grafica de l'intensitæ de un segnale elettrico. Tipiche ean a esempio e 6E5, e EM80, e EM84, e atre ancon.

In molti radioriçevitoi a valvole i ögi magici ean impiegæ pe mosträ l'esattessa e l'accuratessa da scintônia; in t'i magnetofoni a nastro ean invece döviæ come indicatôi do livello de registraçion.

L'interno da valvola o l'è fæto generalmente da un triodo ciü a parte de visualizzaçion vea e propia. O triodo o serve pe amplificä a tenscion de pilotaggio applicä, mentre a parte de visualizzazion a l'è un tübbo piccin a raggi catodici che o proietta un fascio de elettroin verso a parte da valvola visibile da l'esterno e ricoverta de fosfori verdi. Cangiando a tenscion de polarizzaçion da griglia posizionnä tra o catodo e o schermo se modifica l'angolo d'incidensa di elettroin e quindi appare un settore lüminoso ciü o meno largo. O segnale de polarizzaçion che o se applica a l'ingresso o l'è generalmente piggiou a valle do rivelatô dove existe un ligamme diretto tra l'intensitæ do segnale riçevüo e a tenscion continua generä. Questo segnale o vegne anche impiegou pe modificä o guagno do primmo stadio do riçevitô, evitando coscì eccessive variaçioin de volümme in to passaggio tra unna staçion vixinna e unna lontanna (fenomeno noto cômme evanescensa o fading). Questo segnale o l'è comünemente dîto CAV, che sta pe "Côntrollo Automaticô dô Vôlümme".

Unna tecnica döviä attualmente pe ravvivä a lüminoxitæ di ögi magici esaurï a consciste in to sovralimentäli con unna tenscion anodica molto erta, finna a 600 V.

Bibliografia[modìfica | modìfica wikitèsto]

Ätri progetti[modìfica | modìfica wikitèsto]

Conligamenti esterni[modìfica | modìfica wikitèsto]