Wikipedia:Avertensa in sciô contegnuo

Da Wikipedia

Avertense generale - Avertensa in sciô contegnuo - Avertensa legale - Avertensa mega - Avertensa in sciô reizego


I CONTEGNUI DA WIKIPEDIA PORIEIVAN ESE GIUDICÆ REPRENSCIBBILI


Pe-a so fonçion enciclopeddica, a Wikipedia a conten de miggiæa de voxe in sce 'na vasta serrie d'argomenti. 'Na fraçion relativamente picin-a de queste a poeu vese ögetto de censua da parte de quarche schema de filtraggio segge questo educativo, governativo, corporativo, genitoriâ ò atro .

  • De voxe da Wikipedia porieivan discutte de parolle ò di esprescioin ch'en conscideræ profan-e, vorgæ ò öfenscive da çerti lettoî.
  • De voxe porieivan contegnî de rapresentaçioin aodio, vixive ò scrite, de person-e ò eventi, che inte çerte coltue porieivan ese proibie.
  • A Wikipedia a conten despæge inmaggine e viddei, tra i quæ ghe n'è che porieivan ese conscideræ öfenscivi ò reprenscibbili da çerti lettoî, comme, per exempio, de rapresentaçioin graffiche de violença, de l'anatomia uman-a ò di atti sessoali.
  • De paggine porieivan contegnî de franche discuscioin in sce di argomenti controversci. Tra i argomenti discusci çerti poeuan avei di contegnui problemattichi a peto de çerte giurisdiçioin. Di atre porieivan contegnî de informaçioin in sce di attivitæ peigose ò atrimenti reizegose (amia a Wikipedia:Avertense generale, a Wikipedia:Avertensa in sciô reizego e a Wikipedia:Avertensa mega).
  • De voxe porieivan svelâ a tramma de 'n'oeuvia.
  • A Wikipedia a poriæ contegnî di elementi descadenanti pe-e person-e affette da disturbo post-traomattico da stress, epilescîa ò atre condiçioin meghe.
  • Scicomme a Wikipedia a l'è averta a-o contributo do pubbrico, di vandalismi porieivan esighe presenti quande-se-sæ.
  • Poriæ esighe de informaçioin meghe, legale, ò d'atro tipo, ch'en normalmente o soggetto di pai di profescionisti; a Wikipedia a no l'è un sostituto de l'agiutto de 'n profescionista (s'amie a Wikipedia:Avertensa mega ò a Wikipedia:Avertensa legale).


A politica corente da Wikipedia a l'è quella de includde i sorvediti contegnui, a condiçion che no violan e linnie ghia de l'enciclopedia (in particolâ, o Ponto de vista neütrâ) e e lezze do stato da Florrida (Stati Unii), d'onde s'attroeuva i servioei.

In ogni caxo, a Wikipedia a l'è 'n progetto in corso d'oeuvia e gh'è tante paggine che contêgnan ari, pregiudiççi, dupricatue ò che g'han solo che 'n gran bezoeugno de n' po de gaibo. Incoragimmo i lettoî a agiuttâne a dâ recatto a sti problemi, za che a ciu gran parte de voxe en scrite da gente inesperte.

A Wikipedia a poeu contegnî de informaçion che inte 'n' enciclopedia clascica no ghe saieivan, percose i argomenti presenti inta Wikipedia dipendan ësençialmente da i interesci di so contributoî volontai. S'invia i lettoî a no giudicâ l'importansa di argomenti in base a-o resato che g'han inta Wikipedia, ni a pensâ ch'en importanti solo percose gh'è stæto dedicou ina voxe inta Wikipedia.