Mä d'a pria (Calcolosi vescicale)

Questa pàgina a l'é scrîta in léngoa zenéize
Da Wikipedia
ZE
Questa pàgina a l'é scrîta in léngoa zenéize

Mä d'a pria o l'è o nomme con o quale l'è popolarmente conosciüa unn-a condision patologica che in meixinna a se definisce Calcolosi vescicale.

Descriçion[modìfica | modìfica wikitèsto]

A pö esse causä da a migrasion in ta vesciga de un calcolo proveniente da o ren. O calcolo o pö invece essise formou direttamente in ta vesciga, a causa de un ristagno dell'urinna causou da ipertrofia prostatica, fimosi o stenosi (oscia restrenzimenti) dell'uretra. Fra e cause no gh' è solo o ristagno dell'urinna, ma anche infesioin, infiammasioin, e fattori dismetabolici do meximo tipo de quelli che causen i calcoli ai ren. I calcoli vescicali pöen esse composti da calcio (originæ dall'ipercalcemia) o da açido urico (in te questo caxo dovüi a unna dieta squilibrä). A calcolosi vescicale a l'e de gran lunga ciü frequente in ti ommi che in te donne, a causa da preponderansa di ristagni vescicali in to sesso maschile. I calcoli, che pöen raggiunze grandi dimenscioin, han superfizie liscia e forma a övo. Comünemente i calcoli son singoli.

Scintomi[modìfica | modìfica wikitèsto]

- Dolori ipogastrici che se irradien ao perineo e all' uretra; a votte vere coliche che se pöen irradiä finna ai genitali esterni.
- Disturbi in ta minsion.
- Ematuria (sangue in te urinne).

Prognosi[modìfica | modìfica wikitèsto]

A prognosi a dipende da eventuali complicasioin comme cistite, idronefrosi, insufficiensa renale, uremia cronica. Tütte queste complicasioin son dæte dä stasi urinaria.

Esammi[modìfica | modìfica wikitèsto]

- Radiografia sensa contrasto.
- Cistografia (Radiografia con contrasto).
- Cistoscopia.

Terapia[modìfica | modìfica wikitèsto]

- Medica: terapia da [[colica, da cistite e mezüe profilattiche (e mexime da calcolosi renale).
- Chirürgica: Litotrissia oscia frammentasion strümentale do calcolo.

Âtri progètti[modìfica | modìfica wikitèsto]