Minerva

Da Wikipedia

Minerva a l'è unna antiga divinitæ italica, passä a Romma probabilmente attraverso i Etrüschi, successivamente identificä con l'Atena di Greci.

Descriçion[modìfica | modìfica wikitèsto]

A componeiva a Triade Capitolinna, insemme con Giove e Giunon; questa trinitæ a l'ea venerä no solo in to tempio a lë dedicou in sce o Campidoglio de Romma ma in te tütti i Capitolia spanteghæ in gio pe l'impero.

Minerva, Museo Nacional Arqueologico (Tarragona)

Minerva a l'è a Dea da sapiensa, dell'intelligensa e dell'inzegno. In origine a l'ea solamente a protettriçe di artigien e de attivitæ industriali, da tescitüa e da filatüa, ma poi anche di meistri de scöa e de atre corporasioin.

L'influensa greca a l'è poi andeta attribuindoghe e caratteristighe de divinitæ bellicosa e garante da libertæ çittadinna. Ciceron defæti o ghe dixe custos urbis. Còmme Diana, Minerva a no se maia e a mantegne a verginitæ.

O giorno 19 de marso con a festa dîta Quinquatrus se celebrava Minerva insemme a Marte.

L'iconografia[modìfica | modìfica wikitèsto]

In epoca etrüsca Minerva a vegne rappresentä segundo o modello de Atena, con de modifiche de poca importansa in to costümme. Anche l'arte romana a l'ha continuou a seguï a tradisionale raffigurasion greca de Atena, che a l'aveiva avüo a ciü grande esprescion con a famosa statua crisoelefantinna de Fidia.

Vôxe corelæ[modìfica | modìfica wikitèsto]

Atri progètti[modìfica | modìfica wikitèsto]

Contròllo de outoritæVIAF (EN13107718 · LCCN (ENno2018111002 · GND (DE118986155 · CERL cnp00544188 · WorldCat Identities (ENno2018-111002