Statistega

Questa pàgina a l'é scrîta in léngoa zenéize
Da Wikipedia
ZE
Questa pàgina a l'é scrîta in léngoa zenéize
O dataset pe-a clasificassion de træ spêce de Iris.

A statistega a l'è a sciensa ch'a l'ha pe oggetto o studio di fenommeni collettivi suscettibili de mezua e de descrission quantitativa.

Basandose insce l'areccugeita de un gran numero de dæti inerenti a-i fenomeni in examme, e partindo da de ipottexi ciù o meno direttamente suggerie da l’esperiensa o da di analogie con di atri fenomeni za noti, mediante l’appricassion di mettodi matematichi fondæ insce-o carcolo d'e probabilitæ, se pervegne a-a formulassion de lezze de media che governan tæ fenomeni, dite lezze statisteghe. Soventi l'areccugeita di dæti a ven limitaa a un campion ciù restreito, oportunamente predeterminao in moddo da rapresentâ fedelmente e caratteristeghe generale.

Concepia da prinçippio comme attivitæ descrittiva de çerti fæti sociali e in particolâ comme attivitæ amministrativa d'o Stato, a statistega a l'ha de man in man ampliao i seu confin, scin a deventâ una vea e proppia "sciensa do collettivo", disciplin-a con de finalitæ non solo descrittive di fenomeni sociali e naturali, ma ascì orientaa a de finalitæ de riçerca inti vari ambiti scientifichi.

Atri progetti[modìfica | modìfica wikitèsto]

Contròllo de outoritæLCCN (ENsh85127580 · GND (DE4056995-0 · BNF (FRcb11938470p (data) · NDL (ENJA00573173