Tilacin

Da Wikipedia

O Tilacin, dito anche [[Lô]+ de Tasmania, Lô marsupiale o Tigre de Tasmania o l' ea un mammifero dell'Ordine di Marsupiali, Famiggia Thylacinidae, Genere Thylacinus.

Descriçion e stöia[modìfica | modìfica wikitèsto]

Se ritegne che l'ünica specie da Famiggia Thylacinidae arrivä all'epoca contemporanea, o Thylacinus cynocephalus, o se segge estinto in to XX secolo. Se conosce diverse specie fossili do Genere Tylacinus, che antigamente viveivan non solo in Tasmania ma anche in sce o continente australian e in ta Nöa Guinea. Se ritegne che in Australia l'estinsion a se segge avüa con a comparsa do Dingo, ch'o l'ea in competision con o tilacin pe o mæximo niccio ecologico. L'aspetto do tilacin o l'ea quello de un can de grossa taggia, con de striscie neigre verticali in sce a schenna. O l'aveiva çinque die in te sampe davanti e quattro in te quelle derrê. O marsupio o l' ea averto verso o derrê. L' alimentasion a l' ea carnivora.

L'estinsion[modìfica | modìfica wikitèsto]

Benjamin, l'ürtimo tilacin, in t'o zoo de Hobart in to 1933

Questa bestia a l'è steta oggetto de unna caccia sensa sosta soviatütto doppo a colonizzasion europea da Tasmania, in quante a torto o a raxon o l'ea consciderou dannoso perchè accüzou de predä in ti pollæ o in te stroeuppe. O governo locale o l'aveiva misso un premio in palanche pe chi ammassava un tilacin, un po' comme l'ea successo anche pe o in te montagne liguri.

Inoltre in te l'epoca d'ou di giardin zoologici tanti esemplari vegnivan acciappæ pe inviali in gio pe o mondo sensa preoccupase troppo do mantegnimento da specie. L'ürtimo esemplare d'o quæ se conosce con següessa l'existensa, ciamou Benjamin, o l'è morto in t'o zoo de Hobart, capitale da Tasmania, in to 1936. Sübito doppo a Segunda Guera Mondiale unn-a spedision scientifica, guidä dao naturalista David Fleay, a l'aveiva çercou de cattüä ancun di esemplari, questa votta con l'intension de rescï, faxendoli riprodüe in cattivitæ, a sarvä a razza. Dürante questa spedision, se resciva a vedde de peste che ean següamente de tilacin, e ne vegniva sentio o caratteristico verso: ma a cattüa, mediante trappole, a no l'aresciva e tütto fa pensä che anche questa specie a segge da azzunze a quelle che l'azion de l'ommo a l' ha fæto sparî da a faccia da Tæra. Malgraddo questo s'è registrou in seguito avvistamenti no verificæ de tilacin segge in Tasmania che in te l'Australia continentale.

O tilacin a Zena[modìfica | modìfica wikitèsto]

In to Museo Giacomo Doia de Viale Brigä Besagno, a Zena, l'è presente unn-a tassodermia (esemplare impagiou) de tilacin.

Âtri progètti[modìfica | modìfica wikitèsto]

Contròllo de outoritæLCCN (ENsh92002353 · GND (DE4490550-6