Compostaggio Domestego

Da Wikipedia

O Compostaggio Domestegô o l'è l'insemme di metodi döviæ pe ottegnï grasciüa (compost) dä rümenta prodotta in casa.

Descriçion[modìfica | modìfica wikitèsto]

Vantaggi do compostaggio domestego[modìfica | modìfica wikitèsto]

I vantaggi son a livello collettivo economico e ambientale, perchè se prodüxe meno rümenta risparmiando in sce o trasporto e in sce o smaltimento, ma anche a livello familiare e individuale perchè se risparmia in sce l'acquisto de terrisso e fertilizzanti.

Materiali adatti ao compostaggio[modìfica | modìfica wikitèsto]

Pe a produsion de compost va ben i materiali organiçi comme i avansi de cuxinna (scarti de verdüa, scorse de früta, rezügge, bratta de caffè), o pappë (anche de giornale, da quande i quotidien non son ciü stampæ con inciostro a base de ciongio: no pappë patinou), scioî passe, erba, föggie secche, poasse.

In sostansa tutti i materiali organiçi, oscia quelli contegninti Carbonio. Se presta poco e föggie de çerte ciante che rexisten ä degradasion (castagna, magnolia).

L'oscigeno[modìfica | modìfica wikitèsto]

Perchè posse avvegnî a trasformasion de questi scarti in compost gh'è bezögno de l'oscigeno, essendo a mæxima trasformasion compia da i batteri e i funzi aerobi. Se manca l'oscigeno e trasformasioin avvegnen in mainea anaerobia con o svilüppo de cattivi odoî. Pe fä in moddo che l'oscigeno o l'arrive ben in ta sostansa che se sta trasformando in compost, l'è ben messciä a questa di materiali che permetten o ricangio dell'aia: legnetti o carton taggiæ a tocchettin, paggia, föggie secche. L'è ben anche che a sostansa a no segge troppo sciaccä e che ogni tanto a se rümesce. A massa de materiale a pö esse un semplice müggio, ma se pö anche döviä un contegnitô apposta (a compostea).

Carbonio e azoto[modìfica | modìfica wikitèsto]

Oltre a l'oscigeno, atri dui elementi son importanti in to compostaggio. Se tratta do carbonio e de l'azoto, che devan stä fra de lô in proporsion do 20-30/1. O compost o l'ha bezögno de qualche meize pe esse pronto: doppo 4-6 meixi o l'è zà utilizzabile ma o l'è bello möio solo doppo 8-10 meixi.

Âtri progètti[modìfica | modìfica wikitèsto]

Contròllo de outoritæLCCN (ENsh85029409 · GND (DE4032016-9 · BNF (FRcb13319298k (data)