Raggi alfa

Questa pàgina a l'é scrîta in léngoa zenéize
Da Wikipedia
ZE
Questa pàgina a l'é scrîta in léngoa zenéize
Schemin do decadimento α

I Raggi alfa sun una radiazion ionizzante, saiv'a dî, in graddo de provocä a ionizzaçion da mateia. Sun emissi da un nucleo atomico naturalmente o artificialmente instabile.

Particelle alfa[modìfica | modìfica wikitèsto]

Puemmo consciderä questi raggi comme composti da particelle alfa. Tæ particelle g'han carega puxitiva pâ a due votte a carega elementare (saiv'a dî, a carega de un proton) e massa pægia a quattro votte quella de l'idrogeno. Queste caratteristiche fan scì che a particella alfa a segge pægia a un nucleo de elio: 4 nucleuin (2 protoin e dui neutruin).

Massa[modìfica | modìfica wikitèsto]

6,64 x (10 elevou a -27) kg.

Energia de emiscion[modìfica | modìfica wikitèsto]

L'energia de emiscion a dipende da o nucleo ch'o l'emette, ma pe o mæximo nucleo a l'è ben definia e a l'è de l'ordine de quarche MeV (dove MeV o sta pe 1.000.000 de elettron-volt).

Interazion con a materia[modìfica | modìfica wikitèsto]

L'interazion co a mateia a l'avvegne in dui moddi: urto meccanico (collixion diretta da particella alfa con un elettron orbitante), oppure urto elettrico (interazion di campi elettrostatici da particella alfa e di elettruin orbitali do mezzo assorbente). Comme conseguenza da forte interazion con a materia, dovüa ai dui tipi de urto, a penetrazion de particelle alfa in te un bersaglio a l'è ridottiscima.

Vôxe corelæ[modìfica | modìfica wikitèsto]

Ätri progetti[modìfica | modìfica wikitèsto]

Contròllo de outoritæLCCN (ENsh85003816 · GND (DE4142014-7