Raggi gamma

Questa pàgina a l'é scrîta in léngoa zenéize
Da Wikipedia
ZE
Questa pàgina a l'é scrîta in léngoa zenéize
Schemin do decadimento γ

I Raggi gamma sun una radiazion ionizzante, intendendo con questo termine a capaçitæ de ionizzä a materia, in mainea segge diretta che indiretta.

Origine[modìfica | modìfica wikitèsto]

Vegnen emissi da un nucleo atomico in seguito a un riaggiüstamento do sö contegnüo energetico. Questo riaggiüstamento o consciste in to passaggio da un stato eççitou ad un stato ciù stabile (de menô energia).

Massa e carega elettrica[modìfica | modìfica wikitèsto]

A radiaçion gamma a l'è composta da quanti do campo elettromagnetico. Se tratta de una radiazion priva de massa e de carega elettrica, a differenza di Raggi alfa e di Raggi beta. Questa caratteristica a l'ha comme conseguensa una maggiore capaçitæ de peneträ in ti materiali, sensa arrestase in te un spessô limitou. De conseguenza l'irradiamento gamma o l'è o ciù pericoloso pe i organismi viventi: o l'è ciù diffiçile da schermä e o razzunze anche i organi ciù profondi, zà con energie basse.

Energia[modìfica | modìfica wikitèsto]

L'energia di raggi gamma a dipende da l'isotopo emittente. Dunca da a conformaçion do spettro de energia ottegnüo l'è poscibile identificä quæ radioisotopo o l'ha generou i raggi.

Vôxe corelæ[modìfica | modìfica wikitèsto]

Ätri progetti[modìfica | modìfica wikitèsto]

Contròllo de outoritæLCCN (ENsh85052990 · GND (DE4019205-2 · NDL (ENJA00562232