Corsega

Issa paghjina ghjè scritta in aghjaccinu
Da Wikipedia
AJ
Issa paghjina ghjè scritta in aghjaccinu
I scìmbulu d'a Còrsega
Giugrafia d'a Corsega

A Corsega (in francesi: Corse, italianu: Corsica), ghjè un'ìsura situata à u sud d'a Liguria, àd ovest di l'isura d'Elba è à nòrd d'a Sardegna.

Sin da u 1768 faci parti d'a Francia (cùn una brevi interussiun).

Grandi òmmi sò nati in Corsega, cumu Nabuliun Bonaparti.

Dati giugrafichi è generali[modìfica | modìfica wikitèsto]

A Corsega hà una superficia di 8.680 km² è una pupulazziun di 272.000 abitanti.

A sò capitali ghjè Aghjacciu.

Hè un rughjun francési ma solu una cullettività territuriali, a "Collectivité Territoriale de Corse". Sta forma diversa di chjamassi a ghe da a possibilità di goda de ciû pöèi relativu chì ârtri rughjun d'a Francia.

Lenguistega[modìfica | modìfica wikitèsto]

I parlati di a Còrsega

I lingui ufficiari sò u corsu è u francesi. U corsu ghjè di urighjini rumansa è hà cunessiun cù u tuscànu è cù u dialettu di l'ìsura di Capraia. À Bunifazziu, Aghjacciu è Calvi si parla una varianti da a lengua ligura, chì ghjè ancù parlata in i scoli elementari ma d'apprendiméintu micca ubbligatoriu.

Bunifazziu, e ghjöxîe ghjinuvesi

Ecunomia[modìfica | modìfica wikitèsto]

U turisimu rappreséinta in fattu essenzia in l'ecunumia corsa. U climma tempiòu di l'ìsura, u bellu paisaghju è a meravighjosa costa ne faci una destinazziun pupulari tra turisti francési è di tutta l'Auropa uccidentari. Però, u turisimu o no l'è stæto tanto svilûppòu comme in âtre parte d'o Mâ Mediterraneo e o l'è ancón relativamente vèrgine. O se conçentra in generâle inte l'àrea vexin a Porto Vecchio e Bunifazziu, int'o sûd, e a Calvi into nòrd-òvest de l'ìsöa.

Scinboli[modìfica | modìfica wikitèsto]

L'innu nun ufficiari di l'isura ghjè u Dio vi salvi Regina.

Vôxe corelæ[modìfica | modìfica wikitèsto]

Colegamenti estèrni[modìfica | modìfica wikitèsto]

Atri progètti[modìfica | modìfica wikitèsto]

Contròllo de outoritæVIAF (EN144256266 · LCCN (ENn81070646 · BNF (FRcb11933435z (data) · NDL (ENJA00628503 · WorldCat Identities (ENn81-070646